torsdag, august 23, 2007

Test av banen til Stavanger Golfklubb

(Bilde: copyright Stav GKL)
Endelig ble det anledning til en runde på banen til Stavanger Golfklubb. Det har stått på lista lenge, men først idag ble det realisert. Jeg gikk sammen med to karer jeg ikke har sett før, en fra Sandefjord og en som antagelig er inder(?). Greit å gå sammen med noen som kjenner banen når en selv er helt ukjent der.

Banen ligger flott til som en parkbane. Men etter alt det regnet vi har hatt i de siste ukene, var banen temmelig våt. Egentlig meget våt, og det tiltross for to-tre skikkelig soldager som skulle ha tørket den godt opp. Flere av greenene var skikkelig 'blaute'; nesten så du var redd for at skoene skulle sette merke (hvilket de antagelig også gjorde).
Resultatet med hensyn til poeng ble ikke så imponerende, men det skylder vi på mangel på kjennskap til banen. Driverslagene var imponerende,- til å være meg! Ikke en eneste slice, men fine og rette, og OK lengde...til meg å være. Men innspilla var ikke så bra, og ikke puttinga heller. (Men det var selvsagt de våte greene sin skyld...........).
På lørdag skal jeg til Skaren..:). I September håper jeg også på en tur til Sirdal Fjellgolf. Den har åpnet greenene nå.

Nå har jeg snart vært innom alle golfbanene her: det mangler bare Jæren Golfbane.Mine erfaringer kan du finne her:
Randaberg(har vært mange ganger på Randaberg, men har ikke noen egen link).
Sola
Solastranda
Bærheim, Sandnes
Maurholen, Egersund.
Ogna, (Ognalink)

Ingen kommentarer: